12 proc. polskich internautów to dzieci poniżej 16 roku życia. 9 proc. internautów nie skończyło jeszcze 13 lat. Wśród najmłodszych użytkowników internetu większość stanowią chłopcy (w grupie 7-12 lat 65 proc., a w grupie gimnazjalistów 60 proc.).
Czego poszukują dzieci w internecie? Niezmiennie najpopularniejszą kategorią jest kultura i rozrywka – strony zawierające gry, informacje o bieżących wydarzeniach kulturalnych, witryny radiowe. Rekord popularności zanotowały witryny z kategorii „Społeczności” (blogi, czaty, portale społecznościowe) – Wśród dzieci poniżej 13 roku życia, w maju aż 48 proc. przynajmniej raz zajrzało na witrynę erotyczną. Najczęściej odwiedzane serwisy w tej kategorii to nk.pl oraz Facebook.
Niepokojącym zjawiskiem jest wzrastająca popularność stron internetowych o treści nieodpowiedniej do wieku. W porównaniu z wynikami 1. edycji opracowania eKid, wzrósł odsetek dzieci odwiedzających w internecie strony erotyczne. Wśród dzieci poniżej 13 roku życia, w maju aż 48 proc. przynajmniej raz zajrzało na witrynę erotyczną. W grupie wiekowej 13-15 lat odsetek ten wynosi aż 52 proc. – o 10 punktów procentowych więcej niż w poprzedniej edycji
eKid to cykliczne opracowanie pokazujące aktywność dzieci w wieku 7-15 lat w internecie. Raport powstaje co pół roku we współpracy Polskich Badań Internetu z Fundacją Kidprotect.pl. Do stworzenia raportu wykorzystywane są dane z badania Megapanel PBI/Gemius, które jest standardem pomiaru oglądalności witryn internetowych w Polsce. eKid jest pierwszą w Polsce analizą opartą na rzeczywistym pomiarze ruchu użytkowników w Internecie. Badaniem objętych jest obecnie około pięciu tysięcy witryn, zarówno polskich jak i zagranicznych.