Czy pisanie SMS-ów poprawia umiejętność czytania i pisania wśród dzieci?
2011/2/7 1:10:00
Dzieci, które biegle posługują się wiadomościami tekstowymi lepiej czytają i piszą niż te które nie korzystają z telefonów komórkowych - twierdzą naukowcy.
Naukowcy do tej pory sądzili, że korzystanie z funkcji SMS niszczy zdolności dziecka do posługiwania się poprawnym językiem. Okazało się jednak, że pisanie wiadomości tekstowych może także zwiększać zdolności dziecka m.in. w tworzeniu rymów oraz wzorców mowy.
Brytyjscy uczeni przeprowadzili badanie na dzieciach we wieku od 8 do 12 lat. Badacze byli bardzo zaskoczeni, że istnieje tak silny związek pomiędzy pisaniem wiadomości tekstowych przez dzieci, a rozwojem świadomości fonologicznej mającej wpływ na umiejętność czytania i pisania. Pytanie brzmi, czy jednak pozwalać dzieciom na nieustanne wysyłanie SMS-ów? Należy pamiętać, że wszystko ma swoje granice i należy ustalić z dzieckiem kiedy może co robić.