Dzielny pancernik Gustaw po raz szósty będzie zwracał uwagę wszystkich na bezpieczeństwo dzieci podczas podróży samochodem. Przede wszystkim zaś na konieczność stosowania urządzeń zabezpieczających – fotelika, fotelika podwyższającego lub podstawki podwyższającej. Tym razem kampania reklamowa koncentruje się na zmianie postaw wobec stosowania właściwych zabezpieczeń w grupie dzieci starszych. Badania przeprowadzone przez Instytut Transportu Samochodowego wskazują, że najmłodsi w większości przypadków mogą liczyć na bezpieczną podróż. Sprawa komplikuje się jednak w przypadku dzieci starszych, tych pomiędzy 9 a 12 rokiem życia. Niestety, statystyki wskazują, że ponad połowa młodych pasażerów z tej grupy wiekowej nie jest przewożona prawidłowo w odpowiednim zabezpieczeniu lub opiekunowie zapominają zupełnie o zapięciu dziecka. Warto wspomnieć, że przepisy nakładają obowiązek przewożenia dzieci w wieku do 12 lat i poniżej 150 cm wzrostu w odpowiednim urządzeniu zabezpieczającym podczas jazdy samochodem osobowym lub dostawczym. I właśnie na zmianę świadomości opiekunów dzieci w wieku 9-12 lat nastawiona jest letnia edycja kampanii KLUB PANCERNIKA KLIKA W FOTELIKACH.
Dzieci, do których skierowana jest obecna odsłona kampanii zyskują większą autonomię względem dorosłych. W przeciwieństwie do wcześniejszych lat rozwoju, młody człowiek pomiędzy 9 a 12 rokiem życia przejawia coraz więcej zachowań świadczących o rodzącej się niezależności. Im dziecko starsze, tym bardziej stara się usamodzielnić i bardziej trafiają do niego racjonalne argumenty. - Kiedy nasz maluch zaczyna dorastać i staje się coraz większy, mamy naturalną tendencję do traktowania go w samochodzie jak dorosłego pasażera. Co prawda dziecko jest zapinane w pas bezpieczeństwa, ale często robimy to w sposób nieprawidłowy; pas znajduje się w niewłaściwym miejscu, lub, pomimo zbyt niskiego wzrostu, zapominamy o specjalnej podstawce – komentuje Maria Dąbrowska-Loranc z Instytutu Transportu Samochodowego.
Cała kampania KLUB PANCERNIKA KLIKA W FOTELIKACH powstała dzięki współfinansowaniu przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach pomocy technicznej Programu Infrastruktura i Środowisko. Oprócz uświadamiających problem spotów telewizyjnych kampania obejmuje szereg działań edukacyjnych skierowanych do dzieci i ich opiekunów. Na stronie internetowej www.klubpancernika.pl czekają na młodych odbiorców gry i zabawy, tapety i gadżety do ściągnięcia, a także niespodzianki. Dla dorosłych przygotowane zostały informacje i porady na temat bezpiecznego podróżowania najmłodszych samochodem.
W kampanii, która będzie miała swoje dwie odsłony – jedną na początku wakacji, drugą zaś pod koniec sierpnia, tuż przed powrotem dzieci do szkoły – wykorzystane zostaną równocześnie dwa spoty. Pierwszy z nich Trening czyni mistrza skierowany jest do młodych odbiorców, drugi zaś Poważna rozmowa ma przemówić do dorosłych.
Filmy do obejrzenia są pod linkiem: http://klubpancernika.pl/node/81