"Bicie jest głupie" - pod takim hasłem w ostatnim dniu szkoły, który części uczniów kojarzy się z laniem, wystartowała kampania społeczna przeciwko stosowaniu kar cielesnych wobec dzieci.
Kampanię zainaugurowała konferencja prasowa z udziałem Rzecznika Praw Dziecka Marka Michalaka, która odbyła się w piątek, 19 czerwca, w biurze RPD w Warszawie. Kampanię zorganizowało Porozumienie "Dzieci Pod Ochroną" w skład której wchodzą: Fundacja Kidprotect.pl, Komitet Ochrony Praw Dziecka i Fundacja "ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom" we współpracy z Rzecznikiem Praw Dziecka. Spoty reklamowe "Ulica" i "Waza" zrealizowała agencja McCann Erickson, a ich reżyserem jest Xawery Żuławski.
Oprócz spotów reklamowych przygotowane zostały klipy, przeznaczone do emisji w Internecie, wyreżyserowane przez Mateusza Polita. Znane osoby, m.in. Monika Olejnik, Bożena Dykiel, Dorota Zawadzka (Super Niania), Marcin Bosak, Maciej Orłoś, Rafał Bryndal i inni przekonują w nich, że "Bicie jest głupie", a prof. Jerzy Bralczyk mówi wręcz, że "Bicie jest haniebne".