kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Uskrzydlone - szczęśliwa mama to szczęśliwe dziecko
2009/12/9 15:20:00

Rusza kampania prospołeczna pod hasłem "Uskrzydlone - szczęśliwa mama to szczęśliwe dziecko". Kampania ma zwrócić uwagę na to, że macierzyństwo nie oznacza wcale konieczności porzucenia osobistych marzeń i aspiracji, nie każe też zrezygnować z samorealizacji czy rozwoju.

Akcja Uskrzydlone będzie zachęcać matki małych dzieci do aktywności - do wspólnych z dziećmi zabaw poza domem, spacerów, ale także do spędzania od czasu do czasu wolnych chwil bez dziecka. Celem kampanii jest zainicjowanie kontaktów, spotkań i dyskusji młodych mam, dzięki czemu łatwiejsze będzie pokonywanie barier i przekraczanie ograniczeń, jakie na swej drodze spotyka każda z nich. Pomysłodawca akcji Uskrzydlone chce zwrócić uwagę na to, że w Polsce problemem są nie tylko niedogodności związane z infrastrukturą (brak podjazdów dla wózków, wysokie krawężniki itp.), ale przede wszystkim bariery świadomościowe, obyczajowe i prawne. I to na te właśnie ograniczenia mają uwrażliwić społeczeństwo różnorodne akcje podejmowane w ramach kampanii.

W pierwszej fazie akcji Uskrzydlone uruchomiona została ministrona zapowiadająca całość przedsięwzięcia: www.uskrzydlone.pl. Docelowo w portalu znaleźć będzie można między innymi: bank czasu - popularną na Zachodzie bezgotówkową formę świadczenia wzajemnych usług przez nieznające się osoby, różnorodne platformy wymiany poglądów i dyskusji, Klub Uskrzydlonych, listę miejsc przyjaznych matkom z dziećmi - kawiarni, restauracji, klubów, miejsc, w których odbywają się różnego rodzaju kursy dla mam, ale też zakładów fryzjerskich, szkół językowych, siłowni i warsztatów samochodowych.

Dalsze inicjatywy podejmowane w ramach kampanii będą przede wszystkim zależały od osób, które przyłączą się do akcji oraz od ich pomysłów, chęci działania. Kampania ma bowiem otwartą formułę, a idea, jaką kierowali się jej pomysłodawcy, to wzbudzenie społecznej dyskusji o sytuacji młodych mam w Polsce i pobudzenie samych kobiet do aktywności.



()
Oprac: Aleksandra Dudzisz

 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: bank czasu, kampania uskrzydlone, kobiety, macierzyństwo, miejsca przyjazne mamom


 


 


 

Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »